مقالات بایمن کالا
دوربین مدار بسته آنالوگ یا IP – بخش اول

دوربین مدار بسته آنالوگ یا IP – بخش اول

علل مهاجرت از دوربین‌های آنالوگ و DVR‌ها به دوربین‌های IP و دستگاه‌های NVR

نظارت تصویری توسط دوربین مدار بسته امروزه در همه جا به چشم می‌خورد؛ از نصب و راه اندازی آن‌ها در منازل شخصی گرفته تا استقرارشان در شرکت‌های عظیم. با این که چند سالی هست که مهاجرت از دوربین مدار بسته آنالوگ به انواع IP آغاز شده و رو به افزایش گذاشته، بسیاری از شرکت‌ها بزرگ و کوچک هنوز بر سر جهش و نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته مبتنی بر IP مردد هستند. با استفاده از دوربین‌های HD، سیستم‌های مبتنی بر IP مزایای ذاتی ذخیره سازی بر روی شبکه را به میدان عمل نظارت تصویری آورده و نیاز کلی به ذخیره سازی را برآورده می سازند.

مسائل مربوط به هزینه‌های اولیه، نیاز به داشتن درک فنی از کارکرد بعضی از تکنولوژی‌ها و دیگر نگرانی‌ها وجود دارند اما واقعاً چرا بیشتر شرکت ها به یک سیستم نظارت تصویری مبتنی بر IP سوئیچ نمی‌کنند؟

در این مقاله و مطالب آتی ۱۰ دلیل می آوریم در مورد اینکه که چرا همین حالا بهتریم و مناسب ‌ترین زمان برای شرکت‌هاست تا جخت بلرآورد هساختن تمام نیاز‌هایشان در زمینه دوربین مدار بسته، از دوربین‌های آنالوگ قدیمی ‌و سیستم‌های DVR به سوی دوربین‌های HD و شبکه اختصاصی ضبط ویدئو‌ها (NVR‌ها) روی بیاورند.

۱. پایان زندگی آنالوگ – سیستم‌های کیفیت پایین دوربین مدار بسته آنالوگ و DVR‌ها کم کم به پایان زندگی خود می‌رسند. دلیل این امر عمدتاً قیمت‌های رقابتی تصاویر کیفیت بالایHD، دوربین‌های IP و دستگاه‌های NVR است که از دیسک‌های سخت پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که مخصوصاً برای برای استفاده حرفه‌ای همراه با پشتیبان گیری طراحی شده‌اند که معمولا تحت عنوان RAID[۱] (آرایه تکراری دیسک‌های مستقل) شناخته می‌شوند. با استفاده کردن از RAID، اطلاعات در سطح ‌هارد دیسک‌های متعدد پخش می‌شود. اگر یک درایو از کار بیفتد، از فایل‌ها روی هارد‌درایو دیگری نسخه پشتیبان گرفته می‌شود. علاوه بر این، هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری اجباری برای پشتیبانی از سخت افزار ویدیویی قدیمی به روز رسانی تجهیزات را به امری ضروری و لازم تبدیل کرده است.
سهولت نصب – تصور غلط رایج این است که نصب و راه اندازی مبتنی بر NAS[۲] (ذخیره سازی متصل به شبکه) بسیار پیچیده تر از دستگاه‌های مبتنی بر DVR است. این مسئله احتمالاً در گذشته مصداق داشت اما به تازگی تولید کنندگان نحوه تشخیص دوربین مدار بسته را چنان ارتقا داده‌اند که دستگاه NVR تحت شبکه به راحتی و مانند تشخیص دوربین‌های پلاگ اند پلی[۳] و به صورت تجهیزات معمول رایانه شناسایی و نصب می‌شوند. علاوه بر این، برای تولید کنندگانی که دوربین‌های IP جدید را طراحی می‌کنند سهولت نصب و راه اندازی یکی از ویژگی‌های اولیه و اصلی به حساب می‌آید.
[۱] Redundant Array Of Independent Disks

[۲] network attached storage

[۳] Plug & play

دوربین مدار بسته آنالوگ یا IP – بخش اول