بایمن کالا-دوربین مداربسته HDCVI چیست؟

دوربین مداربسته HDCVI چیست؟

دوربین مداربسته HDCVI(High Defination Composite Digital Interface)، به دوربین مداربسته ای اطلاق می شود که دارای کیفیت تصویری بالا و به شکل HD و در غالب بستر آنالوگ می باشد. این فناوری را شرکت چینی داهوا ایجاد کرده است و دارای پلتفرم انحصاری و بسته است. که در سال ۲۰۱۲ تولید شده است. و شرکت های تولیدی دیگر کشور ها لایسنس آن را خریداری کرده اند و در اصل تولید اولیه آن منحصر به شرکت داهو چین می باشد.

تقریبا این دوربین مداربسته HDCVI را باید نسخه تکمیل شده HDSDIنامید. زیرا مشکل اصلی دوربین قدیمی تر HDSDIکه برداشت تصویر تا فواصل دو تر از ۱۰۰متر بود که دراین دور بین های حل شده است.

دوربین مدار بسته HDCVI، نظیر دوربین های مداربسته AHD از قدرت تصویر برداری بالایی برخوردار است.  کیفیت تصاویردر این دوربین ها۲مگاپیکسل است. دوربین مداربسته HDCVI دارای قابلیت ارسال سیگنال  صوت و تصویر به صورت همزمان هستند و می توانند  به صورت همزمان داده های صوتی و تصویری را توسط یک کابل مشترک که به نام  کابل کواکسیال تا مسافت ۵۰۰متر پردازش نمایند. در دوربین مداربسته HDCVI نویز پردازی تصویر کاهش بسزایی داشته پرش تصویر و فشرده سازی تصویردر این نوع دوربین ها دیده نمی شود.در دوربین مداربسته HDCVI با استفاده از فرکانس پایین کیفیت تصویر برداری چندین برابر شده .

نصب دوربین مداربسته HDCVI یکی از به صرفه ترین نوع نصب ها محسوب  می شود.به این علت که در این سیستم نیازی به تغییر در نحوه ی کابل کشی و یا تعویض کابل نیست که این مورد هم جز مزیت های این سیستم به حساب می آید.

به علت تغییرات چشمگیری که در کیفیت تصاویرو خدمات دوربین مدار بسته HDCVI وجود دارد این تکنولوژی جز منحصر به فردترین و و قدرتمندترین تکنولوژی بازار تبدیل شده است.