مقالات بایمن کالا
دوربین‌ مدار بسته در برابر دوربین IP

دوربین‌ مدار بسته در برابر دوربین IP

وقتی یک فرد یا شرکتی می‌خواهد از خانه و یا کسب و کار خود توسط دوربین‌ مدار بسته IP محافظت تصویری کند، راه‌های بسیاری برای انجام آن وجود دارد، اما یکی از بهترین انتخاب‌ها استفاده از دوربین‌ مدار بسته IP است.دوربین‌ مدار بسته IP این امکان را می‌دهند که افراد مایل به حفاظت محل کسب و کار و خانه خود توانایی انجام این کار را داشته باشند و نه تنها این افراد امکان ممانعت از ورود افراد غیر مجاز به محل را پیدا می‌کنند بلکه در صورت انجام دسترسی غیر مجاز، می‌توانند فرد متجاوز ار دستگیر نیز بکنند. این برای صاحب خانه‌ها به معنای ممانعت از ورود افراد به داخل خانه و محافظت از فضای خارج آن حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی است. برای صاحبان کسب و کار این به معنای حفاظت از کارمندان و کسب و کار و جلوگیری از ورود مجرمین و نیز دستگیری مجرمین متجاوز در صورت ورود به محل کسب و کار که در برخی از مواقع این افراد از زمره کارکنان هستند.

سیستم‌های نظارت تصویری دارای دو نوع اصلی هستند دوربین‌ مدار بسته تلویزیونی با نام مستعار دوربین‌ مدار بسته، و دوربین‌ IP، با نام مستعار دوربین‌های شبکه‌ای وجود دارد. اگر فکر می‌کنند دوران دوربین‌ مدار بسته تمام شده در اشتباه هستید. دوربین‌ مدار بسته تا حد زیادی از نظر پیچیدگی و کیفیت با تکنولوژی‌های  دوربین IP همراهی می‌کنند و اگر شما یک DVR شبکه‌ای به سیستم خودتان اضافه کنید که مجهز به نرم‌افزار دیدن تصاویر DVRتوسط کاربر است، از طریق همین سیستم می توانید با استفاده از بستر IP به همه دوربین‌های خود دسترسی داشته و حتی تصاویر آن‌ها را  از راه دور دریافت کرده و مشاهده کنید.

وقتی اینترنت جهان را تغییر داد، دنیای امنیت نیز تغییر پیدا کرد. بدین معنا که می شود از طریق شبکه تصویر زنده را روی سایت‌های به نمایش گذاشت و نیز عکس‌ها و تصاویر روشن‌تر و مشخص‌تر تهیه کرد تا بواسطه آن‌ها ردیابی و دستگیری مجرمان نیز ساده‌تر گردد.  این دوربین‌های امنیتی مبتنی بر IP به فرد توانایی دیدن آنچه در خانه و یا کسب و کار‌شان در جریان است را می‌دهند، حتی اگر هزاران کیلومتر از محل دوربین فاصله داشته باشند. این نوعی موفقیت انقلابی در سیستم‌های امنیتی است و باعث شده در جهانی امن‌تر زندگی کرده و از خانه، محل کار، خانواده و کارمندان خود محافظت بهتری به‌عمل بیاوریم.

به طور طبیعی، مردم تصور می‌کنند دوربین‌های امنیتی مبتنی بر IP بهتر هستند، اما همواره این موضوع صحت ندارد و قطعاً این مسئله به نیاز‌های شما بستگی خواهد داشت.

سیستم دوربین‌مدار بسته
با یک سیستم دوربین‌ مدار بسته، شما می‌توانید از VCR یا DVR انواع مختلف ضبط کننده ویدئویی دیجیتال هستند استفاده کنید. البته این دستگاه‌ها چیزی بیش از یک ضبط کننده تصاویر دیجیتال هستند. بسیاری از مشتریان سیستم دوربین‌ مدار بسته امنیتی را برای خانه و محل کسب و کارشان انتخاب می‌کنند که این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود. اول از همه، استفاده از آن‌ها بسیار آسان بوده و شبیه کار با VCR است. شما در محل نصب دوربین به ضبط تصاویر پرداخته و بعد‌ها تصاویر دریافتی را تماشا می‌کند. همچنین برای این‌که امکان تماشای مجدد آن‌ها را داشته باشید. همچنین تصاویر ویدیوئی را می توانید بواسطه شبکه، و با استفاده از نرم‌افزار‌های رایانه‌ای، بر روی اینترنت تماشا کنید. بسیاری از سیستم‌های پشتیبانی کننده از امکانات اتصال و ازسال تصاوری بر روی شبکه امکان تماشای تصاویر دریافتی توسط دوربین را به وسیله گوشی‌های همراه یا هر وسیله دیگری خواهید داشت.

سیستم دوربین‌ مدار بسته به طور کلی ارزان‌تر هستند که این امر آن‌ها را به محصولاتی یا گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌کند؛ بالاخص برای کسانی که نمی‌توانند هزینه زیادی کنند اما همزمان نیازمند محافظت یا نظارت بر کارکنان و مشتریان خود نیز هستند. به همین دلیل، بسیاری از این افراد چنین سیستم‌هایی را بر می‌گزینند.

هر چند این سیستم‌ها اشکالاتی هم دارند، اما هنوز به طور گسترده از سوی طیف وسیعی از مشتریان از ان ها استفاده می شود. و مطلوب صاحبان منازل و کسب و کار‌های مختلف هستند. در واقع، بسیاری بر این عقیده هستند که اشکالات معدود این سیستم‌ها در مقابل مزایای بسیار زیادی که دارند از جمله هزینه‌های پایین، سهولت استفاده، در دسترس و عملی بودن، به چشم نمی‌آیند.

دوربین‌ مدار بسته در برابر دوربین IP