مقالات بایمن کالا
کنترل و راه اندازی دوربین مدار بسته

کنترل و راه اندازی دوربین مدار بسته
مقدمه

فرض بر این است که نصب دوربین مدار بسته با توجه به خصوصیات و مقررات مربوط به اتمام رسیده است. همچنین فرض بر این است که پیش مونتاژ تمام قطعات سیستم با توجه به دستورالعمل تولید کنندگان مربوطه انجام خواهد شد. وقت آن شده است که سیستم دوربین مدار بسته برای مشتری آزمایش، راه اندازی شود. در این فاز نهایی ۴ بعد اصلی وجود دارد.

تست قطعات مجزا تا اطمینان حاصل شود که آنها طبق مشخصات طراحی کار می کنند

راه اندازی تمام قطعات که به صورت یک سیستم یکپارچه عمل می کنند.

نشان دادن سیستم دوربین مدار بسته و عملکرد آن به مشتری

آموزش اپراتورها در استفاده از سیستم.

تست قطعات

اگر چه بیشتر قطعات باید بررسی شوند و در صورت لزوم، قبل از اعزام به سایت پیش مونتاژ  شوند، تنظیمات نهایی تنها می تواند در هنگام نصب دوربین مدار بسته انجام شود. اگر چه درجه تنظیم  با توجه به اندازه و پیچیدگی سیستم متفاوت خواهد بود، اما روش خاصی است که برای  اکثر سیستم های مشترک خواهد بود. بخش  زیر یک  چک لیست بسیار مختصر از برخی از جنبه های کلیدی است که نیاز به توجه دارد.

دوربین و لنز ها

بررسی کنید که لنزهای صحیح موازی با مشخصات نصب شده است. فوکوس لنز و فوکوس پشت دوربین مدار بسته را تنظیم کنید . اگر لنز عنبیه خودکار مجهز هستند، اوج / متوسط و سطح پتانسیومتر را تنظیم کنید. بررسی کنید که میدان دید مورد نیاز است. این معمولا با استفاده از یک مانیتور تست دستی تنظیم می شود. همچنین یک تنظیم دستی تمرکز وجود دارد. اگر دوربین مدار بسته طیف گسترده ای از شرایط نور مناسب را تحمل کند، یک فیلتر تراکم خنثی برای تنظیم فوکوس در دیافراگم لنز حداکثر قرار دهید.

اگر لنز های زوم نصب شود، بررسی کنید که صحنه در در محدوده زوم در فوکوس باقی مانده است. اگر فوکوس تغییر کند، لازم است  مجددا دوربین عقب فوکوس کنترل شود.

انتقال

هر کابل ویدیو را برای تداوم به زمین بررسی کنید. یک مشکل معمول، ویسکرها ، از توری روی کابل قیطانی است که  به هادی اصلی متصل است. اگر انتقال جفت پیچ خورده و یا تنظیم کننده های خط ویدیو نصب هستند، پس تنها راه درست راه اندازی سیستم با استفاده از یک ژنراتور نوار پالس است. از طریق هر خط ویدیو بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه مشترک ها به درستی تنظیم شده اند.

سوئیچرها

زمان توقف و توالی سیستمهای تلفن های ویدیویی استاندارد را بررسی کنید. در مورد سوئیچرهای  ماتریکس ، بار ساکن و توالی برای هر مانیتور را راه اندازی کنید. در صورتی که یک وضعیت Master / Slave وجود دارد، اطمینان حاصل شود که واحدها  به درستی با کنترل استاد در محل کنترل اصلی واقع شده اند. باز هم، مشترک ها را کنترل کنید.

اندازه گیری از دور (دورسنجی)

بررسی کنید که تمام کارکردها  به درستی کارم کند و توقف نهائی در صورت لزوم تنظیم می شوند.  مطمئن شوید که کنترل پنل راست و شیب پایین با مسیر درست حرکت مطابقت دارند. اگر مواضع از پیش تنظیم شده گنجانیده شده اند، آنها را با توجه به دستورالعمل کارخانه سازنده و زمینه های مشخص شده تنظیم شده است.

مالتی پلکسرها

زمان، تاریخ و دوربین مدار بسته را تنظیم کنید. به طور قطع تقریبا گزینه هایی  برای  راه اندازی صفحه نمایش های مختلف و چندصفحهای وجود دارد. همیشه لازم است  مولتی پلکسر را با توجه به ضبط ویدئو مورد  استفاده تنظیم کنید. در حال حاضر بسیاری از مالتی  پلکسرها  روی صفحه نمایش و لیستی از VCR ها در دسترس هستند، که در این مورد ، انتخاب ساده است. اگر VCR نصب شده در این لیست نیست پس لازم خواهد بود تا  با سازنده پلکسر برای ایجاد تنظیمات صحیح کنترل شود.

ویدیو

برخی از سیستم های برای هر روز از هفته یا ماه نوار جداگانه وجود دارند. اطمینان حاصل شود که تمام نوار و جعبه ها بر این اساس مشخص شده اند. همه دستگاه های ضبط ویدئویی گذشت زمان می توانند زمان و تاریخ را بر روی صفحه نمایش نشان دهند. اگر ریکوردر  تنها جزء سیستم است  که این اطلاعات را فراهم می کند پس آن را برای نمایش تنظیم کنید. در صورتی که یک مولتی پلکسر و یا سیستمهای وجود دارد که اطلاعات را تولید می کنند، پس ریکوردر را تنظیم کنید که سایر مولفه این کارکرد را نمایش ندهد.

تشخیص حرکت های ویدئویی

تمام سیستم های تشخیص حرکت های ویدئویی برای کارآمدی  نیاز به زمان زیاد و مراقبت در راه اندازی دارند و آلارم کاذب را تولید نکنند. در مورد سیستم های خارجی، انجام برنامه نویسی اصلی در شب و تحت بدترین شرایط نوری ضروری خواهد بود. اگر سیستم در تابستان نصب شود پس همیشه توصیه می شود  نهایی کردن تنظیمات زمستان باشد.

انتقال فضایی رایگان

تمام انواع سیستم های انتقال فضای آزاد نیاز به نصب سفت و سخت با براکت های صحیح برای ردیف شدن دارند. همیشه از ابزار تست ردیف تولید کنندگان برای به دست آوردن قدرت سیگنال مطلوب استفاده کنید. ارزیابی برای سیگنال به سادگی با مشاهده تصویر هرگز ممکن نیست.

ارتباط با سیستم

اگر سیستم دوربین مدار بسته به سیستم دیگر متصل است بهتر است یک نماینده از شرکتی  که نصب کرده است داشته باشد که سیستم های دیگر از سایت بازدید می کنند و اتصالات را تصویب می کنند.

راه اندازی سیستم

هنگامی که تمام قطعات یک نصب بررسی و راه اندازی شده اند، پس لازم است سیستم مانند اسناد مشخصات تنظیم شده عمل کند. این به معنای کار واقعی  سیستم  کنترل  و تضمین طراحی  اصل کارکرد و ویوو  است. معمولا نیاز است تنظیمات خوب در  دوربین، لنز، و زوایای دید، و غیره انجام شود.  در این مرحله، هر دوربین مدار بسته و صحنه نمایش باید یک رکورد داشته باشد. همچنین باید درباره جزئیات  از فواصل مختلف نظر داد.

راه اندازی اغلب مستلزم کار با سیستم دوربین مدار بسته با دید در شب است. باید به ویدیوهای خاص  و فوکوس  دوربین با استفاده از روشنایی مادون قرمز توجه داشته باشید.. همیشه در مرحله طراحی پیش بینی اثر نور مادون قرمز آسان نخواهد بود. بنابراین، در صورت نرسیدن به انتظارات مطلوب، در مرحله راه اندازی باید به کاهش یا افزایش قدرت برخی از لامپ ها توجه شود .

بهره برداری و کتابچه  دستی

هنگامی که سیستم کامل است، کتابچه راهنمای عامل و تعمیر و نگهداری باید به مشتری تحویل داده شود. در آن باید یک کپی از مشخصات و تجهیزات توافق شده باشد و اساس روش ها و آزمون های راه اندازی باشد . کتابچه راهنما باید یک کپی از داده های  تمام تولید کنندگان و مشخصات نصب و راه اندازی داشته  باشد. هدف باید ارائه اطلاعات کافی  به مشتریان باشد تا سیستم توسط شرکت مناسب در آینده تعمیر و نگهداری شود.

یک جنبه مهم در راه اندازی سیستم ضبط تمام روش های برنامه نویسی و راه اندازی تجهیزات است که باید انجام شود. آنها باید در عملیات نهایی و کتابچه تعمیر و گنجانده شوند. ممکن است مواردی از قبیل برنامه نویسی پلکسر، برنامه نویسی زنگ زدن، توالی سیستم های سوئیچ راه اندازی و غیره باشد. آنها  باید به طور کامل در راهنمای سیستم مستند وجود داشته باشند.

کنترل و راه اندازی دوربین مدار بسته