مقالات بایمن کالا
فرق بین دوربین مدار بسته مدل DOME و مدل BULLET

فرق بین دوربین مدار بسته مدل DOME و مدل BULLET

همه¬ی کسانی که به تازگی وارد دنیای دوربینهای مداربسته شده¬اند با این سوال مواجه هستند که چه فرقی بین دوربین مدار بسته مدل dome  و مدل bullet وجود دارد؟ این دو مدل دوربین مدار بسته کاربرد گسترده¬ای دارند.در حالت عادی معمولا مدل dome و bullet میتوانند به جای یکدیگر استفاده شوند و همان کارایی را داشته باشند. اگر شما یک دوربین ۷۰۰ tvl( تیوی لاین ) dome و یک دوربین ۷۰۰ tvl مدل bullet داشته باشید هر دو یک کارایی و رزولوشن را برای شما فراهم کینند. این دو مدل تفاوتهای زیادی ندارند اما برخی تفاوتهای کوچک بین این دو مدل وجود دارد.

نصب و راه¬اندازی دوربینهای bullet روی دیوار و dome روی سقف
دوربینهای dome :واضحترین تفاوت بین این دو دوربین شکل آنهاست. دوربینهای dome داخل و روی سقف آویزان میشوند. این دوربینهای امنیتی ممکن است جزئی از دکوراسیون داخلی شما شوند؛ شما میتوانید دوربینهای شیک متناسب با دکوراسیون داخلی خود را انتخاب کنید بدون اینکه دکوراسیونتان زیبایی خود را از دست دهد. علاوه بر این دوربینهای dome فضای کمتری را نسبت به دوربینهای bullet اشغال میکنند.
دوربینهای bullet : این دوربینها به دیوار بسته میشوند و محدوده ی مورد نظر خود را نظاره میکنند. این دوربینها ظاهری شبیه به لوله¬ی تفنگ و یا گلوله دارند و به همین علت نام این مدل bullet نامیده شده است.

نصب دوربینهای bullet در فضای باز و نصب داخلی دوربین dome :
دوربینهای dome برای فضای بسته طراحی شده¬اند و دید کوتاهی دارند و مسافتهای کم را میبینند ضمن اینکه طراحی شیک و جمع و جوری برای آنها انجام شده است. یک دوربین زیبا که میتواند با هر دکوراسیونی به کار گرفته شود. یکی از نقطه ضعفهای این دوربین این موضوع است که برای مطابقت با محیط ( زوم و فوکوس و …) باید اندکی از کار بیفتد. علاوه بر این این دوربینها به خاطر طراحی جمع و جور دارای لنز کوچک هستند و دیدشان محدود به فاصله¬های نزدیک است.
دوربینهای bullet با طراحی ضد آب :
این دوربینها در فضای باز نصب و را¬ه¬اندازی میشوند. اندازه¬ی آنها بزرگ است و میتوانند بهترین راه برای جلوگیری از سرقت باشند. اکثر دوربینهای bullet با عملیات نصب براکتی همراه هستند. عملیات نصب براکتی انعطافپذیری زیادی را فراهم میسازد به که مجهز به مفصل افقی و عمودی است تا بهترین دید را فراهم سازد.

مقاومت در برابر آسیب دوربینهای dome
اکثر این دوربینهای مداربسته دارای پوشش پلاستیکی گنبدی شکلی هستند که این پوشش گنبدی شکل منجر به مقاومت در برابر آسیب و ضربه میشود. این ویژگی برای زمانی که در آن تعداد زیادی از افراد مختلف تحت نظر این دوربین هستند بسیار حائز اهمیت است. دوربینهای ضدآسیب dome برای بانکها مغازه¬ها کافه¬ها و خانه¬ها مناسب هستند.

فرق بین دوربین مدار بسته مدل DOME و مدل BULLET