مقالات بایمن کالا
تعریف و مقایسه DVR

تعریف و مقایسه DVR

وب سایت های تجاری از اصطلاحات بسیار فنی برای توضیح مزایای استفاده از مدل DVR و دیگر تجهیزات دوربین مدار بسته استفاده می کنند. اما به ندرت به مشتری هر توضیح روشنی برای معنای آن اصطلاحات ارائه می شود، انتخاب در مورد تجهیزات مناسب را برای خریدار دشوار می سازد. لطفاً تعریف دقیقی از مهم ترین مشخصاتDVR زیر بیابید.

مقایسه DVR
DVR وضوح CIF، ۲CIF، ۴CIF، D1، نیمه D1 را ثبت می کند.
این یکی از دو عامل مهم است! سه نوع کیفیت وضوح ضبط DVR وجود دارد: CIF، نیمه D1 و D1.
CIF : این پایین ترین و قدیمی ترین کیفیت وضوح است. ویدئو و عکس در ۳۲۰ ×۲۳۰ پیکسل تولید می شود. شناسایی مناسب مظنون بعید است و شانس موفقیت در دادگاه تقریباً کم است- مگر اینکه این حادثه بسیار نزدیک به دوربین ضبط امنیتی رخ داده باشد. افراد و اشیاء دور بسیار نامشخص هستند. با این حال حتی بسیاری از مشتریان امنیتی پروفایل بالا این را به عنوان فرمت استاندارد ضبط حفظ می کنند. دلایلی برای این امر وجود دارد، به طور عمده رتبه فریم FPS (فریم ها در هر ثانیه) و کمترین بودن اما مطمئنا نه آنقدر کم که از ترکیب خط ۴CIF جلوگیری کند.
۲CIF یا نیمه D1 : کیفیت ضبط نیمه / تنها برای مصارف منزل و کسب و کار کوچک توصیه می شود. شواهد کاملا حرفه ای و قابل اعتماد در تمام شرایط تولید نمی کند. تا ۷۲۰×۲۶۰ پیکسل است. CIF و ۲CIF گاهی اوقات برای مزایای نرخ فریم و به منظور جلوگیری از ترکیب ترجیح داده می شوند، اما هر دو فرمت ویدئویی نیازمند نزدیک بودن موقعیت دوربین مدار بسته به منظور رسیدن به شانس شناسایی هستند.
۴CIF یا D1: تا ۷۲۰ X 520 پیکسل ضبط می شوند، که شبیه به کیفیت دی وی دی است. در یک سیستم دوربین مدار بسته حرفه ای پیکربندی شده حتی مظنون های دور دارای شانس شناسایی هستند. ۴CIF برای حالاتی که در آن افراد و یا اشیاء شناسایی شده انتظار می رود که سریع حرکت کنند توصیه نمی شود. این امر به دلیل حرکت نزولی بزرگ D1 / ترکیب خط ۴CIF است.
FPS – فریم در هر ثانیه – نرخ فریم DVR
فریم های FPS در هر ثانیه یکی از مهم ترین خصوصیات عملکرد DVR است که باید قبل از خرید یک DVR در نظر گرفته شود. نرخ فریم کلی تعیین می کند که چه تعداد از فریم ها (تصاویر) در هر ثانیه می تواند برای هر دوربین متصل به صورت جداگانه ثبت شود. FPS معمولاً (اگر در غیر این صورت بیان نشده باشد) بر اساس ضبط CIF وضوح است. افزایش وضوح ضبط CIF تا ۲CIF یا ۴CIF (شبیه به وضوح D1 و DVD) به شدت حداکثر فریم ها را در هر ثانیه کاهش می دهد.

ترکیب خط در ۴CIF DVR ها
نرکیب خط یکی از بزرگترین نقطه ضعف های پیکربندی DVR برای ضبط در وضوح ۴CIF است. این امر باعث انحراف تاخیر حرکت سریع اشیاء و افراد در هر خط افقی ویدیو دوم شود.

فشرده سازی MPEG4 در مقابل H.264
فشرده سازی ویدیویی H.264 جدید تاحد زیادی نسبت به MPEG4 قدیمی تر برتر است
دوربین مدار بسته ایده آل به شدت H264 را توصیه می کند زیرا:
موجب صرفه جویی تقریبا ۵۰٪ از فضای دیسک سخت می شود
هزینه ذخیره سازیرا کاهش می دهد
تا حد زیادی نظارت از راه دور و بررسی برنامه های کاربردی وب را بهبود می بخشد
جریان اینترنت را تسریع می بخشد

تعریف و مقایسه DVR